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 Challenger Hellcat SRT-8

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DODGE ALSACE

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DODGE ALSACE


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MessageSujet: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyMar 23 Déc 2014 - 2:23

Salut les gars,

J'ai en projet de me faire importer une challenger Hellcat
http://www.drivesrt.com/2015/challenger-srt-hellcat/

Quelqu'un a déjà essayé ce monstre de puissance ?
Le 6.2 L est un nouveau moteur, qu'en est il, qui connait ?

Les possesseurs de Challenger que pensez vous de vos modèles ?
Qualités, défauts, performances 5.7, 6.1 et 6.4 L, intérieur, entretien, conso, etc....

Y a t'il un membre qui me permettrais d'essayer sa Challenger, pour me faire une idée de conduite, sans brutalité et respect de la mécanique, merci
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Crazypete

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Crazypete


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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyMar 23 Déc 2014 - 19:04

Sachant que ceux qui ont passé commande aux US ne sont pas encore tous livrés, je crois qu'il va falloir t'armer de patience.

Le moteur est basé sur le 6.1 de la SRT8 avec les pistons/bielles renforcés pour encaisser la suralimentation. Ceux qui ont eu la possibilité de l'essayer ont dit avoir retrouvé le comportement d'une Challenger SRT8 suralimentée (relativement courante dans le milieu aux US) avec l'avantage de la garantie constructeur en plus.

Par contre, je te souhaite bon amusement pour l'homologation, la Charger SRT8 étant déjà à 35CV en version stock, alors un 6.2 boosté, ils ne vont pas te louper (si ils acceptent d'homologuer !)

Ceci dit, la Shelby GT500 passe +/- bien, donc il y a une chance.
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THE BEEAST

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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyMar 23 Déc 2014 - 19:33

elle est proposée à 68000 $ aux US avec toutes les options
En France, elle est affichée à.....105 000 € homologuée clé en main
pour la puissance fiscale, je viens de voir 35cv également......curieux..... scratch
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DODGE ALSACE

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DODGE ALSACE


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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyMer 24 Déc 2014 - 15:18

Merci pour vos réponses

Oh mais je suis patient, je compte pas l'importer avant fin 2015, car il y a une rumeur qui coure que l'UTAC devrait disparaître en 2016, donc plus aucune contrainte pour l'homologation, on va pouvoir rouler en principe en full US.

Ok donc une info supplémentaire que le moteur est une base du 6.1, il est fiable donc ça part du solide a la base.

Pour ce qui est du prix, tu est un peu haut en tarif THE BEEAST, éh éh éh ma petite entreprise, lol.

Oui elle est en 35 CV fiscaux importer chez nous.
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THE BEEAST

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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyMer 24 Déc 2014 - 18:07

j'ai bien compris ton message DODGE ALSACE lol!
par contre, je suis pas au courant de cette rumeur
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THE BEEAST

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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyMer 14 Jan 2015 - 15:41

Voici un petit topo technique fort interessant sur la Hellcat.....je suis très impressionné par la machine

Hellcat technical overview and highlights

The Hellcat is a 6.2-liter supercharged HEMI® pushing 707 horsepower to the rear wheels.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_01

The SRT Hellcat is named after the Grumman F6F Hellcat, an aircraft carrier-based U.S. Navy fighter plane used during WWII.

The Hellcat was a rugged, high-performance fighter. It proved to be a very high quality aircraft with a straightforward design. Because of those qualities, the Hellcat was the least modified fighter of the war, with 12,200 built in just over two years.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_02

Unique Engine Features

To create an engine to honor this legacy, the engineers in the SRT division started with a 6.4-liter Ram cylinder block. To stiffen and strengthen the forged crankshaft, they shortened the stroke. Forged pistons, diamond-like carbon (DLC) coated wrist pins, and forged connecting rods round out the changes to the bottom end. The engine uses a new oil pan with extra baffles and a windage tray to keep the oil where it belongs under hard acceleration .
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_03

As a testament to the naturally great design of the HEMI head, the only significant changes are the use of unique exhaust valves, which use a different material for the valve head, and an advanced alloy for the cylinder head casting.

Adding a supercharger dictated some new hardware and several changes to the fuel management system.

A bypass valve, controlled by the powertrain control module (PCM), is mounted to the supercharger to vary boost, as required.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_04

The gaskets, drive pulley, and coolant manifold are serviceable.

The only replaceable components inside the supercharger are two charge-air coolers (CACs). The supercharger weighs over 40 kg (90 lbs).
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_05

Auxiliary Supercharger Cooling

The system uses an auxiliary cooling loop to reduce the temperature of the compressed air charge by transferring the heat from two water-to-air CACs, inside the supercharger, to two radiators.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_06

The auxiliary cooling system is completely separate from the engine cooling system, with a separate reservoir, coolant pump, radiators, and hoses. Also, the supercharger auxiliary cooling system operates at a lower pressure than the engine cooling system. Do not mix up the pressure caps.

An electric coolant pump, mounted to the left of the engine radiator, draws coolant from the CACs. The coolant pump receives battery and ignition voltage from the rear power distribution centre (PDC). The PCM controls the pump over a local interconnect network (LIN) line.

The coolant pump pushes the coolant through the auxiliary low temperature radiator (LTR) before passing through the primary LTR.

Servicing the auxiliary cooling system is straightforward. The CACs, coolant pump, radiators, and plumbing are replaceable. The auxiliary cooling system uses the same organic additive technology (OAT) coolant as the engine cooling system.

The PCM reads coolant temperature from a sensor mounted in the auxiliary coolant manifold to the right and rear of the supercharger .
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_07

Do not activate the auxiliary coolant pump any longer than required to verify proper operation. Coolant acts as lubricant for the pump. So, it will be damaged if it is operated without coolant. Always refer to service information for specific instructions.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_08

While both cooling systems include a bleed port that is designed to release trapped air, always use a vacuum fill device. if the system has been opened. Manually bleeding the cooling system may not remove all of the air, causing the system to fail.


Oil Cooler with Drain Plug

With horsepower comes heat. So the Hellcat uses an external oil cooler. The cooler has a drain plug. So, be sure to drain the oil cooler during oil changes.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_09

Airflow sensing

A mass airflow sensor (MAF) is attached to the inlet of the huge (92 mm) throttle body.

Oiled air filters should never be used with a MAF sensor. The high volume of air passing through the air filter can pull oil from the filter element and coat the sensor wire, which will cause false airflow readings (Figure 10).
Four manifold absolute pressure (MAP) sensors are installed on the supercharger.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_10

The Hellcat engine uses a GPEC 2a PCM. The Hellcat GPEC 2a is unique, because it has an on-board barometric pressure sensor.


Two Different Keys

The vehicle is delivered with two keys : A red and a black key. The red key unleashes the full 707 horsepower and allows the driver complete control over the stability and traction control systems. The black key allows the engine to produce about 500 horsepower, with lower RPM shift points, full stability control, and other performance modifications for a less exhilarating driving experience.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_11

Powertrain Controls

Mass Airflow Sensor Operation

The MAF is a heated-wire type sensor that allows the PCM to calculate the volume of air entering the engine. Intake air, flowing over the wire, cools the wire. This reduces the resistance of the wire, which increases current flow through the wire. The PCM monitors the current to calculate airflow.

The airflow is displayed on the scan tool in grams per second. The MAF, which includes a temperature sensor, is used to verify the rationality of the MAP sensors and provide inlet air temperature information to the PCM.


Four MAP Sensors

Four MAP sensors, which also include temperature sensors, are used on the Hellcat engine. One is installed at the supercharger air inlet. A second MAP sensor is installed on the pressure side of the supercharger.

In addition, two additional MAP sensors are installed on the supercharger, one on each bank near the CACs. All MAP sensors are interchangeable.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_12

Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_13

Barometric Pressure Sensor in PCM

While most engine management systems read the MAP sensor at Key ON to determine atmospheric pressure (baro), the GPEC 2a PCM uses its onboard pressure sensor for this function. If the sensor goes bad, the PCM must be replaced.


Variable Speed Fuel Pump

The Hellcat engine uses a fuel system similar to the High Fuel Efficiency (HFE) Ram truck. The system includes a fuel pressure sensor, fuel pump control module (FPCM), and variable speed fuel pump.
The PCM controls fuel pressure by varying the speed of the pump by using pulse-width modulation, through the fuel pump control module.

The fuel pressure sensor is mounted in the fuel rail crossover tube, at the right, rear of the supercharger.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_14

The fuel pump control module is mounted inside the trunk, behind a trim panel on the right side.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_15

Bypass Valve

As mentioned earlier, there is a bypass valve between the inlet and pressure sides of the supercharger. The PCM controls the valve, when required, to reduce manifold pressure. The bypass valve is a modified version of the Tigershark throttle body.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_16

Instead of being normally closed at rest, like a throttle body, the bypass valve is modified to be normally open.

The PCM can set the bypass valve to any angle between fully open and fully closed to control boost.


More Fuel Control Sensors

A crankcase pressure sensor is located in front of the throttle body, in the make-up air tube.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_17

Four oxygen sensors monitor the fuel control and catalyst systems. The upstream sensors are wide-band and the downstream sensors are narrow-band.

Wide-band sensors allow the PCM to control the air to fuel ratio more precisely under a wide range of operating conditions-from idle to full throttle.


Manual Transmission

Any car with this much power and torque needs a tough transmission or two available. The manual transmission is a Tremec TR-6060, similar to the SRT Viper's gearbox.

A larger flywheel, stronger clutch, and gerotor oil pump round out the high performance manual package.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_18

The oil pump sends transmission fluid to an oil cooler located in front of the radiator. The oil cooler is the same part number for both the automatic and manual transmissions.


Automatic Transmission

The automatic, an 8HP90, is a Hellcat exclusive. The transmission features additional clutch packs and a larger torque convertor, and uses only "8&9-speed ATF."

The 8HP90 features a new poly-stable electronic shifter that incorporates an electronic shift module (ESM). The shifter has no mechanical connection to the transmission.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_19

The shifter is unique, because it provides tactile feedback by using detents for each position. It feels more like a conventional shifter and less like a toggle switch.

A manual mode can be activated by moving the selector to the left, then forward and backward to change gears.

A manual park release mechanism is provided in case electrical power is lost.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_20

Front lights and air intake

The front lighting is unique to the SRT.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_21

Instead of a projector beam, the left, inboard "lamp" is actually an air catcher inlet port that pushes air directly into the air box.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_22

Since there is no screen at the air inlet, you never know what you are going to find in the air box!
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_23

When servicing the air cleaner, be sure to disconnect the air inlet hose from the throttle body to avoid breaking a locking tab.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_24

Uconnect Performance Pages

There are a number of unique features available on this model through Uconnect's Performance Pages. So many features, in fact, that there is a separate owners' manual for the system!
Performance Pages are accessed via the Uconnect Touchscreen. Performance Pages includes several configurable drive modes that allow you to enter and save performance adjustments to the engine, transmission, steering response, and traction control.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_25

Valet Mode and Paddle Shifter Enable

If an SRT Challenger comes in and feels low on power, the car may be in valet mode. If so, you will see an indicator in Electronic Vehicle Information Centre (EVIC) letting you know. You will need the customer's password to take it out of valet mode.

Also, you will want to keep in mind that the paddle shifters can be turned on and off in the Performance Pages. If a customer brings in a Hellcat with a complaint of inoperative paddle shifters, quickly check the Performance Pages to make sure the paddle shifters are enabled.


Intra-Vehicle Communications

2015 Challengers use the PowerNet architecture. This means that functions that were handled by the cabin compartment node (CCN) on previous models are now handled by the body control module (BCM).
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_26

The four controller area network (CAN) bus star connectors are in the same locations as current Chargers and 300s.


Rear Axle

The rear axle has been refined for the entire Challenger line, including a 230 mm ring gear on all V8-equipped cars. The ring gear is welded to the carrier for improved strength and efficiency. Currently, only seals, mounting bushings, and fluid can be replaced. Defective gears and bearings require replacing the entire axle assembly.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_27

2015 Challengers now use low-viscosity gear oil. Base models use 75W-85, and all SRT models use 75W-90. Always refer to service information for the latest lubricant and additive specifications.


Power Steering

Other 2015 Challengers have electronic power steering (EPS), but the Hellcat has a conventional, hydraulic power steering system.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_28

Active Exhaust Tuning

PCM-controlled active exhaust valves provide exhaust tuning on all V-8 Challengers. An active valve is located on each bank, under the rear cradle. The actuators share the LIN bus with the auxiliary coolant pump.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_29

The actuators and spring are serviceable, but the valves are part of the exhaust pipes.

Left and right side actuators are different, but can accidentally be installed in the wrong position. Check the part numbers.

The actuators run through their full range of motion each time the ignition is cycled ON. If there is an obstruction, or if an actuator is disconnected, the PCM will turn on the malfunction indicator light (MIL).

The PCM actuates the active exhaust valves based upon the selected drive mode; adjusting the position of the valve constantly, tailoring the sound to suit driving conditions.

The Sport setting is more aggressive, and the Track mode locks the valves wide open, which is a place where the Hellcat is very comfortable.
Challenger Hellcat SRT-8 Hellcat_figure_30

Hellcat Ship Mode

Like other PowerNet vehicles, the 2015 Dodge Challenger Hellcat arrives at the dealership in Ship Mode. Ship Mode deactivates all non-essential equipment in the car to control battery discharge.

Unlike other PowerNet vehicles, the Hellcat Ship Mode includes a special low power mode. In the "Ship," low power mode, the engine operates at reduced power, regardless of which key is used. This allows pre-delivery technicians and other dealership personnel to operate the vehicle safely until it can be properly checked in.

Also, it allows transport drivers to drive the car onto the truck instead of through it!
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DODGE ALSACE

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DODGE ALSACE


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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyMer 14 Jan 2015 - 16:25

Intéressant tout ça, merci pour l'info Wink
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Crazypete

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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyMer 14 Jan 2015 - 19:28

On dirait bien qu'ils ont tenu compte de toutes les remarques et demandes faites par les différents préparateurs qui développent des HEMI Supercharged depuis des années.
Mais là, comme c'est l'usine, il y a les moyens "usine".

Mais c'est du beau boulot quand même.
Restera à voir la fiabilité.
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Limenitis68

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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyMar 29 Sep 2015 - 16:47

DODGE ALSACE a écrit:
Salut les gars,

J'ai en projet de me faire importer une challenger Hellcat
http://www.drivesrt.com/2015/challenger-srt-hellcat/

Quelqu'un a déjà essayé ce monstre de puissance ?
Le 6.2 L est un nouveau moteur, qu'en est il, qui connait ?

Les possesseurs de Challenger que pensez vous de vos modèles ?
Qualités, défauts, performances 5.7, 6.1 et 6.4 L, intérieur, entretien, conso, etc....

Y a t'il un membre qui me permettrais d'essayer sa Challenger, pour me faire une idée de conduite, sans brutalité et respect de la mécanique, merci

Salut Dodge Alsace,

Je suis nouveau sur le forum (voir ma présentation du jour sous "Limenitis")

Comme tu le verras sur ma présentation, je suis propriétaire d'une Camaro BVA cabrio de 2012, que j'envisage de changer courant 2016 pour une..... Challenger Hellcat.

Ou en es-tu dans ton projet ? Se concrétise-t-il ? Avec qui es-tu en contact pour l'import ?

De mon coté, j'ai contacté plusieurs importateurs : il y a du très bon, du bon et du très mauvais aussi bien sur les prix que sur les conseils...

As-tu toujours ton RAM ? Ou le fais-tu entretenir ?

Je serai ravi de pouvoir échanger avec toi, surtout si je peux bénéficier de tes conseils et de ton retour d'expérience.

A bientôt,
Limenitis
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DODGE ALSACE

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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyMar 29 Sep 2015 - 17:39

Salut Limenitis68

Tout d'abord bienvenu a toi Wink

Vu le chiffre du pseudo, je présume que tu est sur le 68, de quel coin est tu, car je n'ai pas croisé ta Camaro ?

Pour le moment, mon projet est en stanby, car manque de moyen financier, je n'ai pris contact avec aucun importateur, j'ai juste cherché des infos a droite a gauche, mais il semblerais qu'il y est plus d'un an d'attende pour avoir le modèle en France, et groso modo, un chèque de 100000 euro pour le véhicule TTC clé en main.

Oui, j'ai toujours mon Ram, tu ne peux pas le rater si tu le croise Twisted Evil Twisted Evil

Pour l'entretien, je fais tout moi même, en commandent les pièces aux USA.

Je serais ravi d'échanger des infos ensemble, et si tu est sur la région mulhousienne, je fais partis d'une association de véhicules américains appelé "Les daltons", tu peux nous retrouver sur FB, ainsi que notre rencard mensuel a Kembs, tous les 4 èmé dimanche du mois, de Mars à Novembre, de 10h à 12h.

Il y a également un autre rencard de véhicules anciens, sports, prestiges, US au Trident, Parc des collines à Mulhouse, tous les 2èmé dimanche de chaque mois de Mars à Novembre, de 9h30 à 12h.

Au plaisir
Phil
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Limenitis68

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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyMar 29 Sep 2015 - 17:59

DODGE ALSACE a écrit:


Vu le chiffre du pseudo, je présume que tu est sur le 68, de quel coin est tu, car je n'ai pas croisé ta Camaro ?

Effectivement je ne l'ai pas précisé mais je suis bien du coin - Schlierbach exactement

Pour le moment, mon projet est en stanby, car manque de moyen financier, je n'ai pris contact avec aucun importateur, j'ai juste cherché des infos a droite a gauche, mais il semblerais qu'il y est plus d'un an d'attende pour avoir le modèle en France, et groso modo, un chèque de 100000 euro pour le véhicule TTC clé en main.

Oui entre 90k€ pour certain jusu'a plus de 120k€ pour d'autre !!

je fais partis d'une association de véhicules américains appelé "Les daltons",

Je connais les Daltons depuis peu, que je scrute sur FB. Je suis d'ailleurs en contact avec le président des Daltons à la recherche de tuyaux pour mon projet. Je suis aussi sur FB : dans les amis des Daltons tu cherches Sylvain

rencard mensuel a Kembs

Je voulais venir dimanche dernier, mais pris au dernier moment. J'y serai fin Octobre !! Par contre j'étais au No Limit au SundgauKart.


Au plaisir
Phil

A bientôt,
Sylvain.
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DODGE ALSACE

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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyMar 29 Sep 2015 - 20:17

Sylvain,

Ok, je connais Schlierbach.

Oui, 90000 euro, c'est ce que j'ai calculé avec achat véhicule, transports container, douane + TVA, UTAC + DREAL, CGF + taxe co2, donc clé en main et toutes les démarches soi même.
Ceux a 120000 euro, il se touche grave.

Ok, donc si connais déjà les daltons, tu as déjà du voir mon Ram et j'étais aussi au No Limit.

Si tu as le temps, vient faire un tour au Trident le 11 octobre entre 9h30 et 12h Wink

@+
Phil

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Limenitis68

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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyMer 30 Sep 2015 - 9:56

DODGE ALSACE a écrit:
Sylvain,

Si tu as le temps, vient faire un tour au Trident le 11 octobre entre 9h30 et 12h Wink


Je me note ça dans le calendrier : pour l'instant rien de prévu d'autre le 11/10...
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bronxer

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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyMer 30 Sep 2015 - 17:26

Salut....Pourquoi écrire en rouge... Question
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Limenitis68

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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyMer 30 Sep 2015 - 17:31

Parce que c'est beau le rouge... Razz

Non, plus sérieusement, c'était pour faire ressortir mes réponses dans le texte original. (Heureusement, j'ai pas répondu en rouge ET en majuscule)

Je ne le referai plus, promis Embarassed

carton
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DODGE ALSACE

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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyMer 30 Sep 2015 - 18:12

Limenitis68 a écrit:
DODGE ALSACE a écrit:
Sylvain,

Si tu as le temps, vient faire un tour au Trident le 11 octobre entre 9h30 et 12h Wink


Je me note ça dans le calendrier : pour l'instant rien de prévu d'autre le 11/10...

Cool, tu ne pourras pas louper mon Ram, et j'en suis jamais bien loin, demande Phil sur place , tous le monde me connais Wink
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jeremy38

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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyMer 19 Juil 2017 - 16:25

La Hellcat est vraiment un rêve sur roues, j’espère un jour monter dedans et la voir en "vraie" love
Merci pour ces explications
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THE BEEAST

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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyMer 19 Juil 2017 - 16:54

jeremy38 a écrit:
La Hellcat est vraiment un rêve sur roues, j’espère un jour monter dedans et la voir en "vraie" love
Merci pour ces explications
n'oublie pas la toute dernière.....la Demon...
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L'americain79

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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyVen 25 Aoû 2017 - 8:52

Salut pour avoir possédé une challenger V6 3,5L de 2010 et actuellement j'ai une challenger RT de 2009 (boîte manuelle se qui est rare), les moteurs sont très fiables j'ai 170 000km au compteur jamais eu de soucis. Il faut bien respecter les intervals de vidange. Je déconseille les boîtes automatiques avant 2015 (boîte 5 rapports).
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Crazypete

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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 EmptyVen 25 Aoû 2017 - 21:49

L'americain79 a écrit:
Salut pour avoir possédé une challenger V6 3,5L de 2010 et actuellement j'ai une challenger RT de 2009 (boîte manuelle se qui est rare), les moteurs sont très fiables j'ai 170 000km au compteur jamais eu de soucis. Il faut bien respecter les intervals de vidange. Je déconseille les boîtes automatiques avant 2015 (boîte 5 rapports).


Euhhh.... Comment dire... la boîte NAG1 qui équipe les modèles avant 2015 est d'origine Mercedes et a largement fait ses preuves en termes de fiabilité et robustesse (si on la suit régulièrement), et il y a pléthore de possibilités d'améliorations aftermarket...
Les nouvelles boites 8 rapports si elles sont très agréables à la conduite, n'ont pas encore fait leurs preuves sur la durée, et sont moins facilement modifiables...

De toute manière, Hellcat ou Demon, comme ce sont des produits "usine", tout est sensé avoir été calculé en conséquence. (normalement........ Wink )
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MessageSujet: Re: Challenger Hellcat SRT-8   Challenger Hellcat SRT-8 Empty

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